Mest hverdag,  Rejseliv

Hoteller og ferieboliger ude i verden – vores helt egen mening

Hoteller og ferieboliger – vores helt egen mening

Vi har efterhånden rejst en del rundt og har besøgt rigtig mange forskellige hoteller og ferieboliger undervejs. Mange har vi fundet via f.eks. Booking.com, men vi oplever indimellem, at det ville have været billigere at booke direkte. Booking-portalerne er dog ofte nemmere at gå til, især hvis man skal booke flere steder. Der er også ofte mulighed for meget sen afmelding, hvilket vi synes godt om. Linkene herunder er til hotellernes egne hjemmesider og MestHverdag har ingen økonomisk gevinst ved disse.

Vores must-haves

Et issue for os, er at vi er 5 personer, men børnene er endnu ikke store nok til at bo på eget værelse, så vi er afhængige af at kunne få connecting rooms, suiter med plads til 5 eller deciderede familieværelser. Underligt nok er der mange steder, der simpelthen ikke har dette. Så vi skal være ret tidligt ude for at få booket. Har vi kun enkelt eller to overnatninger et sted, er det ikke så vigtigt, der splitter vi bare op, men er det længere tid, vil vi selvfølgelig gerne bo sammen.

Listen vil løbende blive opdateret og der kan derfor være feriesteder uden bedømmelser!

HOTELLER

Six Senses Ninh Van Bay ***** (2017)
Nha Trang

Six Senses Ninh Van Bay Vietnam

Uden tvivl det mest fantastiske sted, vi har besøgt! Det var ren luksus og forkælelse fra vi ankom med speedbåd og blev taget imod på kajen, til vi tog afsted igen. Jeg har skrevet om det her, hvor der kan læses meget mere om dette fantastiske sted!

Tirant Hotel *** (2017)
No 38 Gia Ngu street, Hoan Kiem, Hanoi

Tirant Hotel Hanoi Vietnam

Hotellet ligger midt i det gamle Hanoi og er helt sikkert anbefalelsesværdigt. Vi havde to værelser med dør imellem, så der var fin plads til os alle, der var aircondition og sengene var store og behagelige. Restauranten ligger næstøverst med en stor tagterrasse helt oppe. På mezzaninen derimellem er der en mindre pool og terrasse med stole, borde og liggestole. Til trods for poolens beskedne størrelse, oplevede vi ikke at der var overrendt, så børnene kunne tumle så meget de havde lyst til mens vi kunne nyde en kold øl eller drink. Fra poolen på 11. etage er der udsigt over Hanoi, hvilket faktisk var ret cool! God morgenmadsbuffet og også fine frokost og middagsretter. Hotellet har også en spa, som vi dog ikke nåede at benytte os af.

Går man udenfor hotellet, befinder man sig midt i “gryden” af liv, scootere, restauranter, gadekøkkener, butikker osv.

Vi kommer meget gerne igen.

Sol Bungalows *** (2017)
Mai Chau

Sol Bungalows Mai Chau Vietnam

Så er man kommet på landet og oppe i bjergene. Hotellet er pænt, værelserne store, lidt spartansk indrettede, der er en dejlig stor pool og den mest fantastiske udsigt til bjerge og rismarker. Vi havde en rigtig god guide, der var både oplysende, underholdende og omsorgsfuld – og hans kone stod i køkkenet og lavede det mest fantastiske mad! Både område og hotel er bestemt et besøg værd! Læs mere om området her.

Hoi An Ancient House Village Resort & Spa ****+ (2017)
Thanh Dong, Cam Thanh, Hoi An

Hoi An Ancient House Village Resort & Spa Vietnam

Rigtig skønt hotel med store værelser og lækker indretning. Stor lækker morgenbuffet, mulighed for frokost ved poolen og skøn mad på restauranten. Meget børnevenligt. Hotellet har pool, rigeligt med liggestolte og badehåndklæder til rådighed. Resortet ligger lidt uden for bycentrum, men med taxi er det både nemt, hurtigt og billigt at komme frem og tilbage. Vi var ikke pjattede med Hoi An, det var det eneste sted i Vietnam vi kunne mærke turismens mindre charmerende sider “special price for you!”, men byen er absolut et besøg værd, fordi den er så velbevaret. Selve hotellet var vi til gengæld meget pjattede med, det var super lækkert! Vær opmærksom på, at der i Hoi An ligger et andet hotel med næsten samme navn.
Læs meget mere om både Hoi An og resortet lige her.

New Star Beach Resort ***+ (2014)
Koh Samui
Thailand

Hotel New Star Koh Samui Thailand

“SMILE You are at New Star”.

Sådan lyder sloganet og det er ikke helt forkert! Vi rejste med Nyhavn Rejser til Thailand og det var faktisk den første “charter-rejse”, vi har været på som familie, så vi var spændte på at prøve den rejseform også. Ok, indrømmet, det er nok en charter-destination i den bedre ende, men vi nød altså også hvert minut af vores 10 dage lange ophold der.

Vi var der i slutningen af juli, hvilket er lavsæson i den del af verdenen. Koh Samui ligger på østsiden af fastlandet, hvilket betyder at regntiden som oftest starter noget senere, helt henne omkring oktober. Det er ikke unormalt med en eftermiddagsbyge, men der er varmt og regnen er væk igen på max en time. Da vi var der, sagde vejrudsigten konstant “tordenbyger”, reelt havde vi to dage med eftermiddagsregn, så det slog på ingen måde skår i glæden.

Hustype

Vi boede i en Suite Villa, som faktisk er halvdelen at en større villa, hvor et sæt skydedøre kan slås fra og der så er plads til 4 voksne. Vi havde dog 3 opredninger, da børnene ikke var så gamle da vi var afsted og dermed “kun” halvdelen af villaen. Den var nu stor nok, vel omkring 90 kvm, med stort soveværelse, stue og et stort badeværelse med både brusekabine og badekar. Alt rigeligt til os.

Det eneste, der potentielt kunne have været til gene, var at skydedørene var ret tynde og der derfor var ret lydt mellem boligerne. Vi var der som sagt i lavsæsonen, så der boede ikke nogen på den anden side, men der var håndværkere en dag og der kunne vi for alvor høre, hvor lydt der var. Det ville jeg ikke have brudt mig om i 10 dage! Så vidt jeg husker, var de godt klar over problemet og var ved at skulle løse det, så det er forhåbentlig ikke et issue mere.

Beliggenheden var helt forrygende, ikke for tæt på party-natteliv og alligevel tæt nok på by og butikker til at man kunne gå langs stranden eller tage en taxi for 15-20 kr. Der er en dejlig stor pool med børneområde og ved poolens yderste kant ligger stranden, som iøvrigt er privat og afmærket, så man ikke bliver “antastet” af strandsælgere. Det passer os rigtig fint. Hotellet havde to restauranter, men kun den ene var åben, da vi var der – igen, pga lavsæson – men det var skøn mad, som vi kunne indtage enten under åben himmel eller ved overdækkede borde.

Du kan sagtens følge min blog via de sociale medier, men er du tilmeldt, så får du direkte besked med det samme.